نارنجستان خیال[ادبیات معاصر،سه گانی](محمد عبداللهی)

با اجازه دکتر فولادی: این وبلاگ اول و پانزدهم هر ماه به روز می شود.

نارنجستان خیال[ادبیات معاصر،سه گانی](محمد عبداللهی)

با اجازه دکتر فولادی: این وبلاگ اول و پانزدهم هر ماه به روز می شود.

یک ترانه

سلام دوستان.

این بار قصد دارم یکی از ترانه هام رو منتشر کنم. بازم چشم به راه نقد های منتقدانه ی شما می مانم. در ضمن معذرت خواهی ام برای دیر رسیدن ها دیگه عادی شده. معذرت می خوام.


خیلی وقتا که دلم تنگ نگاه تو میشه

یا دلم تنگ سر زلف سیاه تو میشه



میرم و یه گوشه ای هق هقم و داد می زنم

توی هق هق صدام اسمتو فریاد می زنم


اسم تو نجابت چشمه ی کوه یخیه

اگه باز نبینمت دست و دلم برزخیه



این دل برزخیم و بردار و با خودت ببر

بذارش یه جای امنی شبی که می ری سفر 



بذارش تو بقچه ی خاطره های کودکیت

یا هواش کن مثه روزای خوش بادکنکیت


***

من اگه جای تو باشم ،دلم و بر می دارم

می برم یه جای دوری تک و تنهاش می ذارم


می برم یه جایی تا یک شبی ققنوسی بشه

بسوزه،شعله بشه،رو دستا فانوسی بشه...

نظرات 44 + ارسال نظر


سلام

نوشته های زیبایی دارید، موفق باشید

چون خودتون طالب نقد بودید جسارت کرده و میگم اگر مصرع اول بیت دوم به جای کلمه هق هقم واژه مناسب تری جایگزین کنید که مفهوم را تمام و کمال برساند بهتر است.

باز هم ببخشید...

استفاده کردم.بله حق با شماست.

درود.
خیلی زیبا بود. حظ بردم. احسنت.

سلام خواندمتان عزیز.پیروز باشی

بذارش تو بقچه ی خاطره های کودکیت
یا هواش کن مثه روزای خوش بادکنکیت

سلام.
دیر آمدنهای مرا ببخشید. خیلی زیبا و دلنشین بود این ترانه. سه گانیهای پیشین را هم خواندم وبهره بردم.
امیدوارم حال مادرتون خوب شده باشه.

ع.ک 1390,12,06 ساعت 20:45 http://alikameli.persianblog.ir

سلام

زیبا بود. لذت بردم.
همواره شاد باشید.

سلام
ترانتون خیلی زیبا و صمیمانه بود.

من هم به روزم و چشم انتظار نقد و نظرات شما.
موفق و پیروز باشین.

کاظمی 1390,12,11 ساعت 12:59

سلام. مگه این جور شعرهایی هم داری..

سلام جناب عبداللهی عزیز...
با توجه به تازگی، طراوت و سادگی که در سه گانی هست... افرادی چون من که تازه به این بوستان رسیده اند به یاری دوستانی چون شما برای بهتر شدن و درست رفتن در این راه نیاز مبرمی دارند... محبتتان را دریغ نفرمایید لطفاً.
به روز هستم...

سلام دوست من
در اولین فرصت عرض ادب می کنم؛

به روز هستم و منتظر حضور سبزتان جناب عبداللی...
با سلام مجددا!

سلام؛آمدم و وب زیبایت را دیدم؛از سه گانی برفی دلکشت نیز دیدن کردم ؛منتها جایی برای عرض ادب نیافتم.

نرم نرمک می رسد اینک بهار
خوش به حال روزگار

سلام جناب عبداللهی

در وبلاگ، وبلاگتان را به صورت مختصر معرفی کردم...

ببینید و اگر لازم دانستید بگویید تا چیزهایی اضافه کنیم..

http://dehbehonline.blogsky.com/

ممنون.

بهمن نشاطی 1390,12,23 ساعت 13:55

سلام
زیبا بود
ممنون ازحضورتون

رنجبر 1390,12,26 ساعت 09:34 http://ranjbar57.blogfa.com

سلام جناب عبداللهی
بسیارجالب واستادانه بود دست مریزاد!

رنجبر 1390,12,26 ساعت 14:29

سلام به روزم سری بزنید!

رنجبر 1390,12,28 ساعت 12:11 http://ranjbar57.blogfa.com

سلام جناب عبداللهی لزرگوار ازلطفتون ممنونم!نمیدونم نظر خودته اگه گروهی سیاسی نباشه وفقط ادبی باشه موافقم.

محمدرضا تقی دخت 1390,12,28 ساعت 15:37

با تقدیم احترام و ارادت قلبی،فرارسیدن نوروز، عید باستانی سرزمین کهن ایران و آغاز سال جدید و بهار روح افزای طبیعت را خدمت شما و خانواده محترم تبریک می‌گویم و از خداوند محول‌الاحوال می خواهم که سال جدید را سال شادی، شادکامی و توفیق روزافزون شما قرار دهد. آرزومند هر چه مهر و خوبی‌ست برای شما هستم. عیدتان مبارک...

دهقان 1390,12,28 ساعت 18:09 http://dehghan42.blogfa.com

بسیارجالب بودلذت بردم موفق باشید


ای دریغ از ما
اگر کامی نگیریم از بهار.........

دوست خوب و نازنینم!

بهار زیبا و نوروز مهرانگیز ایرانی بر شما و خانواده ی محترمتان ،خجسته و شیرین باد

ه.م.رها 1391,01,01 ساعت 02:36 http://raha83.blogfa.com

سلام شاعر!
طلوع بهار بر شما مبارک و هر روزتان سبز و روشن باد[گل]

ع.ک 1391,01,01 ساعت 18:57 http://alikameli.persianblog.ir/

سلام

فرارسیدن نوروز و بهار بر شما خجسته باد. امید که سالی سرشار از پیروزی و بهروزی پیش رو داشته باشید.

همواره شاد کام باشید.

م.س 1391,01,05 ساعت 00:48

سلام .با خوندن شعرات عاشق احساست شدم . خیلی خیلی ذوقت مخملیه . لطفا ادامه بده چون تازه من یه جایی واسه دلتنگیام پیدا کردم . دوستدار شما م . س

سلام
با یک مثنوی به روزم
با احترام به خوانش و نقد دعوتید.

سلام جناب عبداللهی
حسن حضورتان راسپاس
ترانه ی زیبایی خواندم
سال نوراتبریک.

رنجبر 1391,01,11 ساعت 12:00 http://ranjbar57.blogfa.com

سلام باغزلی جدید بروزم لطفاسربزنید!

سلام عزیزمهربان ممنونم ازحضورسبزتون...به روز کردید خوشحال میشم دعوت بشم...
چهل شب گذشت...

چه شب های سردی!

بگو خواهرم بی برادر چه کردی؟

خیلی زیبا بود[گل]

سلام بزرگوار
ممنونم بخاطر قدم رنجه کردنتان.
ترانه زیباییست.
موید باشید
در سایه حق

سلام.
دست مریزاد جناب عبداللهی.
هم از این ترانه ی قشنگتون لذت بردم هم از سه گانی های پیشین.
موفق باشید.

سلام زیباست.پیروز باشی

........ 1391,01,17 ساعت 23:36

یک ÷یشنهاد داشتم و آن اینکه ادم نباید در نظر دادن اینقدر چا÷لوسی نماید بخصوص در وبلاگ رئیس و معاون اداره

سلام دوست من.
ای کاش تمام نظرات بنده را در وبلاگ های این دو عزیز مطالعه فرموده بودید.به ویژه در وبلاگ جناب رنجبر و نقد بر اشعار و نوشته های ایشون که چقدر تند می نویسم. خود جناب رنجبر و نوشته های من در وبلاگ حی و حاضر اند!!!

سلام جناب عبداللهی
سال نوبرشماهم مبارک
ژیروز باشید.

سلام جناب عبداللهی؛
سال نو رو خدمت شما تبریک عرض می‌کنم. ان‌شاالله در کنار عزیزانتون به شیرینی و شادی سپری کنید روزگارشو.
ترانه‌ی زیبایی بود.
"یا هواش کن مث روزای خوش بادکنکیت!"...
پاینده باشید[گل]

با کلمات زیر شعر بگین:

اروپا، هلو، کامیون، مداد/

صیاد، شیر، شتر، کفش

با درود
دوست عزیزم با شعری در مسابقه ی استاد شاملو شرکت نموده ام اگر براتون مقدوره به این آدرس مراجعه کنید و شعرام را مطالعه نماید و در صورت تمایل برابم رای دهید http://86.shamlou.org/?p=421
متشکرم(البته با
ذکر نام و نام خانوادگی کامل نه تخلص و اسم مستعار)
موفق باشید[گل]

سلام دوست عزیز
با چند سه گانی تازه به روزم

[ بدون نام ] 1391,01,30 ساعت 08:50

درود استاد ارجمند ...
درودوهزاران درود
سال خوبی داشته باشید جناب ...
باما قهرید ؟
سری به شاگرد کوچکتان نمی زنید بزر گوار؟
ترانه ی زیبای شمارا خواندم
دوست داشتنی بود ومتفاوت
من که خیلی لذت بردم
خسته نباشید از به تصویر کشیدن این همه احساس ناب به زبان عامیانه
واقعا مر30........... :
بذارش تو بقچه ی خاطره های کودکیت

یا هواش کن مثه روزای خوش بادکنکیت
................
بازم خسته نباشین
دعوتید برای همیشه به کلبه ی درویشی سخن باطعم دل
استدعا می کنم منتظر دعوت نمانید
این خانه متعلق به شماست
لطفا برای جبران مافات
سه گانی های پست قبلی را هم مطالعه واز نظرات سود مندتان بهره مندم بفرمایید.......
مر30 ومر30 ومر30و
پایاباشید
تا درودی دوباره
بدرود...........



سلام.
اقتدار ایرانی دوباره ثابت شد.
با مطلب موفقیت آمیز بودن نشست 5+1 آپم.
خوشحال میشم سربزنید. میخواهیم نظرتون رو بدونیم که آیا تحریم ها و فشارهای غرب مانع موفقیت های ما میشن یا نه؟
منتظر حضور سبزتون هستیم
یا علی مدد

دهقان 1391,02,02 ساعت 23:29 http://dehghan42.blogfa.com

باسلام
غمناک نبایدبودازطعن حسودای دل
شایدکه چووابینی خیرتودراین باشد

اوکتای 1391,02,04 ساعت 01:05 http://ayyup.mahblog.com

سلام بر عبدالهی عزیز

ترانه قشنگی بود

فقط ققنوسی رو نپسندیدم.برای ترانه خیلی ثقیل بود.

راستی اینم آدرس جدید منه.

http://ayyup.mahblog.com

درود بر شما
با نشانی تازه تون اومدم برای عرض ارادت اما نتونستم.
کاملا حق با شماست.واژه ی ؛ققنوس؛همیشه جنجال بر انگیز بوده است حتی در ترانه ی نه چندان دلچسب ما!

...............[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل].................
...............[گل]..................................................[گل].................
...............[گل]..................................................[گل].................
...............[گل]..................................................[گل].................
...............[گل]..................................................[گل].................
...............[گل]...."گذر از ناسوت" در آستانه ی نشر....[گل]..................
...............[گل]..................................................[گل].................
...............[گل]..................................................[گل].................
...............[گل]..................................................[گل].................
...............[گل]..................................................[گل].................
...............[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل].................

سلام
ممنون از محبتتون
یک جلد برای تقدیم به شما محفوظه.
احتمارا سوم چهارم به نمایشگاه برسه.راهروی دوم.غرفه ی 13(انتشارات آوای کلار)

درود بر شما
کلبه قناری به روز است و منتظر قلم های سبز شما
چشم به راه می مانم

سلام استاد
ممنونم از حضور پر مهر شما و لطفتون به اشعار من
چیزی که شما به اون پریشان گویی می گید رو من فقط و فقط لطف و اهمیت و وقت گذاشتن شما و با درک خوندن اشعارم می دونم
بالا خره اولین مثنوی من هست.اگه بزرگترهای ادب دستم بگیرن شاید تونسم تو این سبک هم اشعار بهتری ارائه بدم

میشه دوباره یه سری بزنید و بگید بهتر شده یا نه؟
ممنونم استاد

سلام. چشم حتما.

[ بدون نام ] 1391,03,01 ساعت 18:58

علی رمضانی 1391,03,01 ساعت 19:14

آهای همیشگی ترینم...تمام فعل های ماضیم را ببر..
چه در گذر باشی چه نباشی برای من استمراری خواهی بود...
من هر لحظه تو را صرف خواهم کرد...
تقدیم به شاعر برجسته روستای خودم..مرسی از اشعار زیبای شما..با آرزوی موفقیت و بهروزی برای شما در مراحل بعدی

سلام.
خوشحالم هم محلی!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد