نارنجستان خیال[ادبیات معاصر،سه گانی](محمد عبداللهی)

با اجازه دکتر فولادی: این وبلاگ اول و پانزدهم هر ماه به روز می شود.

نارنجستان خیال[ادبیات معاصر،سه گانی](محمد عبداللهی)

با اجازه دکتر فولادی: این وبلاگ اول و پانزدهم هر ماه به روز می شود.

کاروان سه گانی ۱۰

سلام دوستان 

بالاخره یک بار هم که شده سر وقت آمدم که از این بابت کلی خوشحالم.

نقد  سه گانی ها را فراموش نکنید...


1)

بیدار شو بهار

از شاخه های خواب

می روید آفتاب

*

2)

شب بدون ماه

خواب ها ،سفید

سایه ها ،سیاه


3)

شب،سکوت

انتحار

عنکبوت


4)

از نگاه عندلیب ها

سیب ها ستاره اند

ماه پاره اند




/font/p
نظرات 37 + ارسال نظر
عبداللهی 1391,02,31 ساعت 11:23

سلام دوستان بزرگوار.ممنون میشم از این که نظرتون رو برام بگذارین.
(نقد رو فراموش نفرمایین...)

سلام محمد عزیز.
هر چهار سه گانی بسیار زیبا و بی عیب و نقص بود. احسنت. بخصوص ایجاز این کار ها در حد کمال است.
راستی لطفا خبر پست سه گانی و این جور چیزها را در وبلاگ سلام بنویسید تا آمدن ما به اینجا دیر نشود و شرمنده شما نشویم.
زنده و پاینده باشید. گل.

سلام بر شما استاد عزیز لذت بردم از سه گانی هاتون.درود

سلام جناب عبداللهی؛ وقت به خیر
سپاسگزارم بابت دعوت.
سه‌گانی‌های زیبایی بودند. من البتّه از اوّلی بیشتر خوشم اومد.
پاینده باشید[گل]

رنجبر 1391,03,01 ساعت 06:56 http://ranjbar57.blogfa.com

سلام جناب عبداللهی عزیز
باسلام بسیار جالب و پرمعناسروده اید دست مریزاد!

درود بر استاد عزیزم
تاخیرم را ببخشید
به نت دسترسی نداشتم
استاد سه گانی هاتون حرف نداره
هر دسه مورد بسیار زیبا و دلنشین است
؛شب بدون ماه

خواب ها ،سفید

سایه ها ،سیاه

سه گانی سوم دلنشین تر است
قلمتون همواره پویا

اکتیو ما
خوشحالم زود به زود اپ میشین
وخوشحال تر از خوانشدرود
درود براستاد سه گانیهای زیبای شما
به نظرم قدری متفاوت کار کرده اید:
از نگاه عندلیب ها

سیب ها ستاره اند

ماه پاره اند
.......................
افرین بر شما
استاد ...کار شما نقد نداره!!!!!!!
داشته باشه هم عنوانش ازپس حقیر بر نمیاد
من جز زیبایی
در کارهاتون نمی بینم
فقط به نظرم این کارها ساده تر ولی باهمان عمق
با مخاطب می گوید
قلمتان همواره رقصان
سبز بمانید
بدرود



سلام
این نظر لطف شماست...

سلام بزرگوار
این دومین باره که شما با حضور گرمتان بنده ی حقیرو شرمنده ی الطافتان میکنید
اگر نقدی دارید خوشحال میشم بشنوم
پایدار باشید

سلام


دهـی اجـازه بـرایـت غـزل بگیـرم من ؟
و هدیـه ای ز پی این عمـل بگیـرم مـن
تو بی نظیـری و بر وصف خوبی ات بایـد
همیشـه بـر سر بیتـم جـدل بگیـرم مـن

یاعلی

سلام

با میلاد امام باقر علیه السلام به روزم

تو کیستی که خـدا را تـو مظهری داری
تو کیستی که به مـا حـق سروری داری
تو کیستی که همه اهـل و علم دانـش را
سـرآمدی و ز آنـان ،بـرتـری داری

یاعلی

سلام بزرگوار
سپاسگزارم از نظر لطف شما. سه گانیهای زیبائی خواندم و آموختم.

سلام جناب عبداللهی!

ممنون از همه ی سه گانی ها.
شب ُ سکوت
انتحار
عنکبوت
زیبا بود در نهایت ایجاز
شاد باشید.

سلام

بعد از مدتها با یک غزل بروزم

منتظر حضور و نقدتون می مونم

[گل]

سلام بر شما...

هر ۴ تا سه گانی خوب بودند. به خصوص کار شما ۱ بیشتر بردلم نشست.

شاد باشید.

ع.ک 1391,03,08 ساعت 00:21 http://alikameli.persianblog.ir/

سلام

سه گانی های زیبایی خواندم. ایجازی وصف ناشدنی داشتند.

همواره شاد باشید

کنعان م 1391,03,10 ساعت 19:21

سلام استادممنون ازحضوربه موقع تون همشون زیبابودن اماشماره ۲بیشتربه دلم نشست

سلام جناب عبداالهی بزرگوار
ممنون بخاطر نقد محبت آمیزتون.در جمع شما دوستان یاد می گیرم.امیدوارم لایق باشم.
به فرموده شما تغییر انجام شد...
باز هم منتظر نگاه شما هستم.
مانا و ماندگار
در سایه پروردگار

سلام بر شاعر عزیز و بزرگوار!(گل)
چند بار دیگر هم این پست بسیار خوب تان را خوانده بودم! و باید عرض کنم دوباره همان احساس به من دست داد که نخستین بار سه گانی های زیباتان را خوانده بودم! سه گانی هایی که باعث شدند در ادامه ی این مسیر مصمم تر شوم:

ماه پشت برگ نخل

پنجه پنجه می شود

ماه من شکنجه می شود
............................


ماه خسته است

بی رمق

روی شانه ی شفق نشسته است
.......................................


مگر بر سر شاخه های سترون بهاری شکفته ست

که مرغان چنین بال و پر می گشایند

نه! ماری نهفته ست!
........................


دور دور باطل است

صحبت از جهنم و بهشت و سیب و آدم است

این بهشت در کدام نقطه ی جهنم است؟
..............................................


و.....

این بار هم زیبا بودند! و به یادماندنی!

پاینده باشید و سبز!(لبخند) (گل)

*خودکفا شدیم!!!! وقتی شکلک مورد نظر نباشه این طور خواهد شد!!!!


سلامی مجدد بر شما...

از لطفتان بسیار سپاسگزارم.من نمی دونم شما کدوم شهر تشریف دارید که آدرس تهیه کتاب را بهتون بدم .در حال حاضر اراک و تهران کتاب هست.بفرمایید کجا هستید؟

سلام و عرض تبریک به مناسبت میلاد با سعادت امیرالمومنین علی (ع)
از یمن وجود تو علی
کعبه ترک برداشت
این گونه نمی پنداشت
ممنون از حضور سبزتون در وبلاگم بازم سر بزنید خوشحال میشم.
یاعلی

"تا حس شود صدای تو آب آفریده شد
چشمت غریب بود، شعاب آفریده شد

تحریر گام های تورا در جواب "آب"
رودی که می رسد به شتاب آفریده شد

بی مهر تو چه می گذرد بر شب قلوب؟
دوزخ جواب بود و عذاب آفریده شد

ربط تو با تراب در ایهام مانده بود
صحرای تشنه کام و سحاب آفریده شد

پرسش مهیب بود: خدایا چگونه ای؟!
کعبه دهان گشود و جواب آفریده شد"

"قربان ولیئی"

..............................................

درود بیکران بر شما

میلاد امام علی (ع) بر همه ی رادمردان مبارکباد!

درود
درودبر شما استاد خوبی ها
چند باره خواندمتان
وباز هم عطشان

استفاده بردم از کار های بسی زیبای شما
خواندنی هستند
وخوشحالم از اینکه این روزابیشتر
توفیق خواندن مطالب واشعار زیباتون نصیبم میشه

خسته نباشیدو
سبز بمانید
به کلبه ام دعوتید جهت نقد استادانه وکسب فیض حقیر از حضور در یایی شما.

قلمتان همواره رقصان
تادرودی 2 باره
بدرود
[گل][گل][گل][لبخند][بدرود]

سلام

دعوتید به ۵ سالگی وباگ من

سلام دوست

بهره مند شدم ....... دست مریزاد .

ماناباشید .

درود
درودودرودودرود
هزاران درود بر استاد مهربانی ها
ارادت ویژه جناب ازین جا تا اون طرف دنیا
اصلا به قول جوونا ارادت قد یک کامیون ۱۰ تنی خاکشیر ...!
جناب ممنون از اظهار این همه لطف
به خدا خجالت زده وشرمنده شدم
جناب مر۳۰ازبداهه ی زیباتون
اگر افتخار ۲باره سر زدن به حقیررو بفرمایید
دروب به خود شما تقدیم نموده ام
شمایی که از بدو ورود حامی ومشوق من بودید
استادانه وبرادرانه!!!!!!!
من که چیزی نیستم استاد مهربانی ها
ولی اگه چیزی بشم
بعد از لطف خدا
فقط مدیون حمایت اساتیدی چون شما ودکترو ...
دیگر دوستانی هستم که همواره به حقیر لطف داشته اند
از انرژی مثبتی که به من میدین یه دنیا متشکرم اگر چه قابلش نیستم
شرمنده فرمودین جناب
ومر۳۰ به توان هزار

سبز بمانید ومانا وقلمتان همواره رقصان
تادرودی ۲باره
بدرود...

سلام بر شما.
تمام موفقیت های حاصلهُنتیجه ی تلاش های بی وقفه ی تان بوده است و لا غیر....
موفق باشید.

سلام
خواندم و لذت بردم
چشمه سار شعرتان همیشه جوشان باد

سلام.
شما را به صرف یک چهاره پاره دعوت می کنم
منتظر نقد شما هستم
سپاس بی پایان

سلام بر شاعر عزیز و استاد مهربان جناب آقای عبدالهی!

ضمن تبریک مبعث پیامبر گرامی اسلام (ص)- صمیمانه دعوتید به خواندن و نقدوبررسی سه گانی های این ماه من.

از حضورتان بسیار خوشحال میشوم.
سلام سبز مادرم را هم همینجا ابلاغ میکنم.

پاینده باشید.

سلام بر شما
با افتخار خواهم آمد.
سلام گرم مرا به مادر گرامی و دوست داشتنی تان ابلاغ بفرمایید.

"ما بلندترین تاریکی (شب یلدا) را به هم تبریک می گوییم
اما
از کنار بلندترین روشنایی (اول تیرماه) به راحتی می گذریم...!
روزهای عمرتان بلند"
همچون اول تیر[گل]

سلام و عرض ارادت شاعر بزرگوار[گل]

سلام.
حتما می دانید که در جشن های ایران باستان این روز(تیرگان)یکی از جشن های بزرگ محسوب می شده است و یکی از مراسم خاص این روز پاشیدن آب به همدیگر بوده است که این رسم هم اکنون در برخی کشورهای جهان از جمله هند جریان دارد و برگرفته از همین جشن باستانی ماست ِاما به راستی ما چقدر در احیای این جشن های باستانی و توجه به همت والای پیشینیانمان نقش داشته و داریم؟؟؟؟

سلام

سپاسگذارم از لطفی که به بنده داشته اید . بنده نیز خوانذم و آموختم . زیبایی در هر چهار اثر جریان دارند. پویا و پایدار باشید

سلام
با احترام به شبا نه هایم دعوتید به هذیانی نیمه شب
منتظر نقد و نظرات سازنده و ارزشمند شما هستم [گل]

سلام و عرض تبریک ایام خجسته ماه شعبان.
به روزم و خوشنود می شوم از حضور و نقد موثرتان.
شاد وسلامت باشید در پناه دوست.

درود
1000ران درود
چندباره خواندم واموختم
وچه زیبا ست کارهای شما همیشههههههههههه
دستم زیر چونمه وچشمم به در
استاد مهربانی هامنتظرم نذارین لطفا
در پناه خدا سبز بمانید
پایا وپویا
بدرود
[لبخند][گل][لبخند][بدرود]

سام 1391,04,11 ساعت 16:14 http://sajademami.blogfa.com

سلام دوست عزیز
بسیار زیبا بودند چهارمی بیشتر به دلم نشست
ممنون میشوم به من سری بزنید منتظر حضورتان هستم
با درود وسپاس

سلام دوست عزیزم!
سایت "شعرانه " که سایت تخصصی شعر ایران و جهان است برای معرفی سه گانی و شاعران سه گانی پرداز از من خواسته است باهاشون همکاری کنم. قرار است هرماه یکی از دوستان معرفی شود واز دو تا سه نفر هم سه گانی هایشان در سایت گذاشته شود. از شما دوست گلم میخواهم ضمن بیوگرافی مختصری از خودتان، حداکثر ده سه گانی هم برایم به صورت نظر خصوصی در وبلاگم بگذارید تا بتوانم سریعتر و مرتب آثار و دوستان را معرفی کنم . ضمنا تقدم و تاخر معرفی عزیزان نشان برتری یا کهتری هیچ کس نیست و من به ترتیب آثار رسیده ، دوستان را معرفی خواهم کرد. پیشاپیش ازشما ممنونم.آدرس این سایت هم در پیوندهای وبلاگم هست.

قلم سه گانی هاتان سبز
دلتان دریایی

سلام جناب عبداللهی عزیز
سپاسگزار حضورتون هستم
در سایه خداوند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد