نارنجستان خیال[ادبیات معاصر،سه گانی](محمد عبداللهی)

با اجازه دکتر فولادی: این وبلاگ اول و پانزدهم هر ماه به روز می شود.

نارنجستان خیال[ادبیات معاصر،سه گانی](محمد عبداللهی)

با اجازه دکتر فولادی: این وبلاگ اول و پانزدهم هر ماه به روز می شود.

ویژه ی شهادت مولا علی ع

سلام همراهان صمیمی!

برگ های تقویم به این روزها که می رسند،رنگ می بازند و برخی از شرمناکی ،سیاه می شوند؛جامه ای سوگوار بر تن سال های تا کنون.

راستی !ابن ملجم از خجالت چه می کشد؟ وفاتحان دروغین تاریخ چگونه  می زیند  لابه لای برگهای به ظاهر زرینش ؟

این چند سه گانی را قبلا ارائه داده بودم اما سه گانی ها متعلق به مولاست و حیفه در ایام شهادتش زمزمه نشه


1)

فرق آسمان شکافت

یک ستاره سوخت

ماهپاره سوخت


2)

کهکشان راه شیری از نفس فتاد

بس که تا سحر ستاره بیخت

بس که شیر در مذاق بو تراب ریخت


3)

برق شمشیر فرود آمد و آه!

هیبت آبروی آب شکست

نانجیب آینه ای ناب شکست!


4)

طبیب آن لحظه ای که سر تکان داد

صدای ضجه ای تاآسمان رفت

به جان چاه هم دلشوره افتاد.


این سه گانی زیبا را دوست و هم محلی خوبم جناب کنعان محمدی برای من کامنت گذاشته اند.ایشان مدت هاست در کار سرایش سه گانی هستند و کارهای زیبایی را خلق کرده اند. ان شاءالله درپستی اختصاصی سه گانی های جناب محمدی را به نقد خواهیم نشست.


امشب ازفرق علی کعبه پلی زد به بهشت...
چه مراعات نظیری است...
علی.کعبه.بهشت...


التماس دعا.


نظرات 53 + ارسال نظر

سلام بر محمد عزیز.
طاعاتتون قبول.
از این سه‌گانیهای زیبا و متعهدانه لذت بردم. دست مریزاد.
به جان چاه هم دلشوره افتاد.
باشید و بسرایید همیشه.

دهقان 1391,05,19 ساعت 12:22 http://dehghan42.blogfa.com

لذت بردم موفق باشید

کنعان 1391,05,19 ساعت 21:09

ممنون استادسه گانی هالذت بخش بودندولی تلخ.
امشب ازفرق علی کعبه پلی زد به بهشت...
چه مراعات نظیری است...
علی.کعبه.بهشت...

درود بر شما جناب عبدالهی با سه گانی های سبز تان

در پناه این شبهای پر برکت و در سایه ی مولا

سلام بر شما...

همه ی کارها خوب بودند .دست جناب محمدی هم درد نکنه بسیار سه گانی زیبایی بود.

ایام به کامتان.

ع.ک 1391,05,20 ساعت 17:46 http://alikameli.persianblog.ir/

سلام جناب عبداللهی

طاعاتتان مقبول درگاه حق.
بسیار زیبا سروده اید.

طبیب آن لحظه ای که سر تکان داد
صدای ضجه ای تاآسمان رفت
به جان چاه هم دلشوره افتاد.

این را خیلی دوست دارم.


همواره پاینده باشید

کنعان 1391,05,20 ساعت 20:47

استاد خیلی ممنون ازلطفتون.
این سه گانی روقبلا درقالب یه جمله دیده بودم.امابعدکه باسه گانی اشناشدم درقالب سه گانی سرودمش

کاظمی 1391,05,21 ساعت 01:31

سلام.
اجرتون با مولا باد. همه عالی بودند .

درود بر آقای عبداللهی عزیز!
طاعات و عباداتتون قبول حق و التماس دعا.

کارها بسیار زیبا بودند و دردمند. از علی (ع) گفتن سخت است خاصه که رد سه گانی باشد. بسیار زیبا بود و سه گانی آقای محمدی هم . انشالله به زودی با همت شما کارهای بیشتری از ایشان می خوانیم. فقط جسارتا دوت پیشنهاد دارم:

در کار 2 به جای "مذاق" " گلو" بگذارید صمیمی تر می شود
در کار 3 اگر "آبروی " رابردارید مشکلی پیش میاد؟

شرمنده

سلام بر بانوی مهربان.
ممنونم از الطاف تون. آقای محمدی چند وقتی ست در کار سرایش سه گانی هستند .
پیشنهادهای خوبی بودند هر چند استدلال هایی دارم برای هر دو :در باب پیشنهاد اول :مذاق را آورده ام تا سخته تر به نظر آید و کوبنده تر باشد
پیشنهاد دو:آبرو و آب ریتم زیبایی را در مصرع پدید می آورند و علاوه بر آن "آبرو" برای آب قداست می آفریند که با حذف "آبرو" ، آبروی آب می رود .
در کل ممنونم از حضور و اظهار نظرتون . استفاده کردم.

فضلی 1391,05,21 ساعت 02:24

سلام جناب عبداللهی
خسته نباشید عباداتتون قبول باشه . احسنت.

سوژه ی قاصدک ها 1391,05,21 ساعت 05:10

درود بر شما و طاعات تان قبول شاعر
زیبا بود و قند مکرر

رنجبر 1391,05,21 ساعت 09:59 http://ranjbar57.blogfa.com

سلام طاعاتتون قبول!
سه گانی های پرمغزی بود .آجرک ا...

سلام محمد جان
ببخشین دیر خدمت رسیدم زیبا می ساایید.
درود بر شما و سپاس از بزرگواری و مهرورزی شما

سلام
ممنون از حضورتون
ممنون از لطف شما

موفق باشید

رستمی 1391,05,22 ساعت 05:28

سلام.
آمدم برای ادای احترام و اعلام قبولی طاعاتتان.
اجرت با علی باد.

سلام برشما شاعر بزرگوار.
روح مولا که در رگ اشعار بتابه بی هیچ حرفی به دل میشینه.
دیگر سه گانی های شما که جای خودش را دارد.
در پناه مولا باشید.

سلام استاد.. وبلاگم رو طراحی کردم اما هنوز کامل نیست.خواستم در جریان باشید.اگه میشه به دوستان معرفی کنید. تشکر

شاگرد شما 1391,05,24 ساعت 03:20

سلام.
خشحالم که مدیر آموزشگاهمون همچنین وبلاگی داره.
باعث افتخاره.

خوشحال شدم ازاینکه بهم سرزدید...
ممنون ازنقد و پیشنهادات سازندتون

سلام دوست عزیز
امیدوارم حال شما خوب باشد
ممنون از حضور شما در وبگاهم
با چند سه گانی جدید آپم
لطفا با کوله بار نقد وارد وبگاهم شوید که تشنه ی پیشرفتم

سلام استاد با اجازه لینک شدید

سلام باعث افتخاره در اولین فرصت شما را لینک خواهم کرد.

مجددا سلام استاد..
میشه توضیح بدید که سه گانی چه فرقی با نوخسروانی میکنه؟

سلام.
نوخسروانی یکی از گونه های سه گانی با تعریف خاص خود است اما سه گانی عام تر و گسترده تر و فراگیر تر از نوخسروانی است و در گونه های متفاوت قابل سرایش است .برای درک بهتر این مطلب به سایت سه گانی با نشانیhttp://segani.blogfa.com/ مراجعه کنید تا با توضیحات کامل و موجز استاد دکتر فولادی به درک بهتری از اسن پرسش نایل آیید.

سلام استاد بروزم با چند سه گانی

سلام آقای عبدالهی مهربان و بزرگوار!

گرچه کمی دیر شده اما عید سعید فطر را خدمت شما شادباش می گویم.
امیدورام همیشه در پناه مهربانی حق باشید .
از مهرتان بی اندازه ممنونم

رنجبر 1391,05,31 ساعت 09:07 http://ranjbar57.blogfa.com

باسلام
عیدسعیدفطربرشما وخانواده محترم مبارک باد،طاعات وعباداتتان قبول!

ماهی قرمز تنگ

همچنان می رقصد

وای از این چرخش گنگ!

سلام منتظر نگاه مهربانتان....

درود استاد بزرگوارومهربان
خواندم ولذت بردم جناب
مر30 از حمایت های همیشگی شما
عذر بابت تاخیر در پاسخ ب علت بیماری و....

[گل][بدرود]
[لبخند]
بدرود

گرما را وقت سرما یاد کن

سلام
وب خوبی داری
خوشحال میشم به من هم سر بزنید
[گل]

سلام اخرین سه گانی بینهایت زیبا بود موفق باشید
بسیار لذت بردم از اشنایی با شما خیلی خوشحالم

سلام استاد
ممنون از نقدتون در مورد سه گانی هام
در دفترم ویرایش کردم
به زودی در وبلاگ هم ویرایش میکنم
با چند سه گانی جدید آپم

سلام آقای عبداللهی گرامی
ممنونم از حضور عزیزتون استاد و ممنون برای راهنمایی ارزشمندتون.
امید به خدا برای کارهای بعدی بهتر از این باشم.
باز هم ممنونم که افتخار حضورتون رو به من دادید .. منت گذاشتید.

پاینده و شادکام باشید عزیز بزرگوار

عذرخواهی منو بپذیرید برای این که دیر خدمتتون رسیدم برای تشکر. مسافر بودم.

اوکتای 1391,06,16 ساعت 00:49

سلام عبداللهی عزیز

از اینکه متوجه کامنتتان نشدم عذر می خواهم

زنده باشید و پاینده

با این سه گانی های خوب

سلام محمد عزیز.
چندی نبودم و باید ببخشید.
همیشه طاعاتتون قبول و زندگیتون سرشار از معنویت.
تندرست و شاد باشید عزیز بزرگوار.

کنعان 1391,06,18 ساعت 13:17

این قرارمان نبود

اولش سلام

بعد والسلام
پس همیشه سلام..
منتظر نگاهتان استاد

درووود..
پاییز مبارک و همچنین رسیدن بهار تعلیم و تربیت

درووود....
به روزم ومنتظر نگاهتان..[گل]

سلام استاد بروزم

درود درود درود
چندباره خواندم و ....
خواندنی خواندنی... به رنگ نقرابی است...
مر3000000000از حضور همیشه سبزتون مهربون!!!!!!!!!
توروخدامنتظر دعوتم نمانید استاد!!!!!!!!!!
نیاین کامنتام ی چیزی کم دارن!!!!!!
تاخیر موجه منو حمل بر بی ادبی ندونین!!!!!!!!!!!
این روزا سخت گرفتارم!!!!!!
کلبه ی دلم متعلق ب شما ودیگر دوستان عزیزاست ونقدونظر ارزشمندتون راه گشاست مهربان استاد خوبی ها.
همراه قلم رقصانتان:
سبز بمانید پایا وپویا
تادرودی دوباره بدرود استاد مهربانی ها!!!!!!!
بدرود..

دهقان 1391,07,06 ساعت 16:06 http://dehghan42.blogfa.com

باتشکرفراوان من هم سال جدید تحصیلی راتبریک عرض می کنم اما
انقدرخسته که ماییم خدارحم کند
همه محتاج دعاییم خدارحم کند



سلام دوست عزیزم!
سایت "شعرانه " که سایت تخصصی شعر ایران و جهان است برای معرفی سه گانی و شاعران سه گانی پرداز از من خواسته است باهاشون همکاری کنم. قرار است هرماه یکی از دوستان معرفی شود واز دو تا سه نفر هم سه گانی هایشان در سایت گذاشته شود. از شما دوست گلم میخواهم بیوگرافی مختصری از خودتان همراه با ذکر شهری که در آن ساکن هستیدو حداکثر ده سه گانی ،برایم به صورت نظر خصوصی در وبلاگم بگذارید تا بتوانم سریعتر و مرتب آثار و دوستان را معرفی کنم . ضمنا تقدم و تاخر معرفی عزیزان نشان برتری یا کهتری هیچ کس نیست و من به ترتیب آثار رسیده ، دوستان را معرفی خواهم کرد. پیشاپیش ازشما ممنونم.ضمنا یک قطعه عکس به ایمیل من بفرستید تا ضمیمه کارها شود. زیر عکس حتما نام خودتان را قید بفرمایید.باسپاس بی نهایت

ایمیل من: paeizan_1975@yahoo.com

آدرس سایت: www.sherane.com

درود استاد
کلبه ی دل مارا افتابی نمی فرمایید؟!!!!!!!
چشم ب راهم
بدرود

سلام دوست عزیز

راه نرفته را برگرد...

با احترام و افتخار دعوتید به جشن واژه هایم
[گل][گل][گل]

سلام محمد عزیز.
فقط می تونم بگم خیلی دلتنگتون بوده و هستم.
و برای رفع گرفتاریها دعا کردم و می کنم.
می گذرد روزگار تلختر از زهر...
زنده باشی عزیزم.

درود ..
فرا رسیدن محرم. ماه مظلومیت حسین(ع)را تسلیت میگویم..

سلام و سپاس از لطف هماره ی تان!
استاد و شاعر گرامی! بااحترام و افتخار دعوتید به سرای "سوژه ی قاصدک ها"
پاینده باشید و سبز!

پروانه 1391,09,01 ساعت 09:26 http://69pari.blogfa.com

باسلام
خوشحال میشم به وبلاگ شعرم سربزنید. مشتاقانه منتظرم
اگه مایل به تبادل لینک هستین منو به اسم " پروانه" لینک کنید

سلام برشما
بنده نیز از این پیشنهادبسی مشعوفم و با افتخار شما را لینک خواهم کرد.

حبس چه زیباست
وقتی مژه هایت
میله های قفسم باشند..
درود استاد عزیز با احترام دعوتید به خوانش چند سه گانی ۳پید

با سلام و احترام


دعوتید به خوانش و نقد غزل...

منتظرم[گل]


سلام دوست عزیزم!
بنده توفیق دارم در بخش سه گانی سایت شعرانه (سایت تخصصی شعر ایران و جهان) هرماه سه نفر از دوستان سه گانی و آثارشون رو معرفی کنم. در این بخش بیوگرافی یک شاعر و سه گانی های دوشاعر دیگر را منتشر می کنیم. منتها برنامه ریزی ما به صورتی است که هر شاعر در طول زمان دوبار اسمش در سایت خواهد امد یکبار با بیوگرافی و سه گانی و یکبارفقط با سه گانی .
برای همه ی دوستان تقریبا کامنت گذاشته ام که یک عکس+ 10 سه گانی (که هر بار 5 تابذاریم) + بیوگرافی مختصری از خودشان را در وبلاگم به صورت خصوصی بگذارند یا به ایمیلم بفرستند. دوستان اکثرا انتخاب سه گانی هارا به خودم و از وبلاگشان سپرده اند. و من از لطفشان ممنونم هرچند کارمن زیادتر می شود اما باز هم ممنونم. من به ترتیب آثار را از وبلاگ دوستان برخواهم داشت. چنانچه حضرتعالی سه گانی های جدیدی دارید برایم ارسال بفرمایید به همراه عکس و بیوگرافی. والا زحمت بیوگرافی و عکس را بکشید و سه گانی هارا خودم برمی دارم.ذکر این نکته هم بی فایده نیست که خوب است دوستان خوب و صمیمی سه گانی مثل همیشه در معرفی همدیگر و اثارشان بیشتر و بیشتر بکوشند پس با محبت همیشگی تان به سایت شعرانه هرماه سر بزنید(اول هرماه به روز می شود) و با تشویق و نقد ونظر دوستان همراه و همدل یکدیگر باشید . هیچ چیز مثل همدلی و اتحاد مارا درموفقیت جمع و مقصودمان یاری نخواهد کرد. از این که با ما همکاری می کنید یک دنیا ممنونم:
paeizan_1975@yahoo.com ایمیل من: www.sherane.com آدرس سایت:

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد