نارنجستان خیال[ادبیات معاصر،سه گانی](محمد عبداللهی)

با اجازه دکتر فولادی: این وبلاگ اول و پانزدهم هر ماه به روز می شود.

نارنجستان خیال[ادبیات معاصر،سه گانی](محمد عبداللهی)

با اجازه دکتر فولادی: این وبلاگ اول و پانزدهم هر ماه به روز می شود.

سه گانی های جدید ویک غزل -مثنوی

 

نماد سه گانی های تازه منتشر شده

1 

پشت او رو به مهتاب

محو در قاب عکسی که خالی ست

سایه ها نقش های خیالی ست  

 

 

2 

برف ها که چکه چکه چکه آب می شوند

جیغ می زند بنفشه زیر خاک

کوه ها کباب می شوند   

 

 

3

دور دور باطل است 

صحبت از جهنم و بهشت و سیب و آدم است 

این بهشت در کدام نقطه ی جهنم است؟

 

 

 

روز زن بر همه ی مادران ایران زمین گرامی باد!  

 

برای مادر پیرم


تو را می سرایم ،تو ماه منی

تو در امتداد نگاه منی


نگاهم نوازشگر روی تو

دو دستم پر از بوی گیسوی تو


دلم قاصدک چین کویت هنوز

دلم عاشق ماه رویت هنوز


تو ای عشق من! خوب ِ خوب منی

صفای طلوع و غروب منی


تو پرچین سبز بهاری مگر  

و با لاله از یک تباری مگر


که چشمم به تو اقتدا می کند 

و در بهت با لاله «ها» می کند


تو ای چشمه سار زلال عطش

تو ای عشق من!آبسال عطش


برایم کمی روشنی پست کن

و یا بوی آویشنی پست کن

برایم بمان ای همه بود من

برایم بمان مایه ی سود من


کویری شده ست آه قلبم! ببار

برایم کمی آب و ایمان بیار


برایم کمی میخک و اطلسی

و مقداری از بوی ریحان بیار


اگر وقت کردی دو یاس سپید 

درون خزان زا ر قلبم بکار


تو شبنم فروشی بیا آب شو

بیا در ضمیرم بیا ناب شو


بیا تا تورا خوب معنا کنم

و در تو خودم را هویدا کنم


بیا در نگاهم پر از ناز شو

و در دست من رمز پرواز شو


بیا آب ها را زلالی ببخش

کویر مرا آبسالی ببخش


بیا لحظه های مرا ناب کن

و روح مرا چشمه ی آب کن


بیا«قحط سالی شد اندر دمشق »     

و «یاران فراموش کردند عشق»


بیا با من ای فصل رنگین کمان

بیا تا همیشه برایم بمان


بیا عشق و شوری به جانم بریز

شعور و سروری به جانم بریز


بهشتی نشینم مرا خواب کن

و در لحظه هایت مرا ناب کن


و در لحظه هایی که من نیستم

بدون من چیستم؟کیستم؟


بدون تو من ابر بی بارشم

سپندانه بر اخگر و آتشم


 تو عطر نماز غروب منی

تو ای مادرم ! خوبِ خوبِ منی


تو ای مادرم!عشق من! خوب من!

خدای من و صبر ایوب من!


خدای منی ،با خدا دیدمت

و در لابلای دعا دیدمت


و دیدم که با یاس هم خانه ای

تو با یاس از یک گل ودانه ای


نمی دانم امشب کجا جویمت

ولی در گل یاس می بویمت

نظرات 43 + ارسال نظر

سلام

حله 1390,03,01 ساعت 21:30 http://holle.blogfa.com

سلام

وبلاگ دانشجویان ادبیات - حله - بروز است با

یک متن ..

" واین ابتدای فاجعه بود..!!"

پاره ای از متن : "...هر روز، یا نه، هر لحظه نو به نو جهانی در نگاه ما متولد می­شود. جهانی با همان همیشه­های مکرر و مبادهای مدام که می­دانی. این را تو می­گفتی که در نگاهت درد بود که تکثیر می­شد و درد. و در چشم­هایت انگار ..."

منتظر نگاهتان هستیم

سلام بر جناب عبداللهی عزیز.
از دیشب تا حالا چند بار سعی کردم، اما به دلیل کندی خط نتوانستم بیایم.
هم سه گانیها و هم غزل مثنوی شما بسیار زیبا بود. خوشبختانه در این سالها خوب پیش رفته اید. دست مریزاد.
فقط دو یادآوری:
1. به نظرم بهتر است فاصله زمانی پست مطلب را کمی بیشتر بفرمایید تا برسیم آنها را بخوانیم.
2. هرگاه چند سه گانی برای پست داشتید، آنها را با شماره در یک پست قرار دهید و چند روزی صبر بفرمایید تا دوستان بخوانند.

موفق و موید باشید.

سلام استاد/
از حسن نظرتان نسبت به این حقیر سپاسگزارم.یادآوری های استادانه ی شما را حتما به یاد خواهم سپرد.

سلام شاعر
سایه مادر محترمتان مستدام

سلام
مثنوی زیبا وروانی بود
که این زاییده ی ذهنی حساس ودقیق است
هماره همدم وهمراه همرهان باشی.

سلام
هم از مثنوی زیبایتان بهره بردم هم از سه گانی ها.

دور،دور باطل است

صحبت از جهنم و بهشت و سیب و آدم است

این بهشت درکدام نقطه ی جهنم است؟

حقیقتا سه گانی ها عالی بودند.
این میلاد خجسته را هم خدمت شما تبریک عرض میکنم
مانا باشید

سلام .از حسن نظر شما بسیار خرسندم.موفق باشید.

خدا
مادر را آفرید،
تا روے زمیـטּ جا بگذارد
رد پایش را…

سلام بر شما....

هم سه گانی ها وهم غزل مثنوی تان خوب وزیبا بودند.

مانا باشید وشادمان.

درود بر آن یار دیرین و همیشگی.

درود بر آن استاد همیشه مانا .از حسن توجهتون با این همه گرفتاری که می دونم دارین،سپاسگزارم.
شاگرد همیشگی شما...

با نخستین مجموعه از سه‌گانی‌ها به روز هستم.

راثی پور 1390,03,10 ساعت 23:18

سلام بر جناب عبدالهی

ممنون از حضور و دعوتتان

از مطالعه شعرهای زیبایتان لذت بردم
بویژه سه گانی سوم

و مثنوی زیبایتان

فرید 1390,03,13 ساعت 22:47

سلام
از خوندن سه گانی ها لذت بردم.

[ بدون نام ] 1390,03,13 ساعت 22:49

همه زیبا بودند. مستدام باشید.

دوستدار ادبیات 1390,03,13 ساعت 22:51

غزل مثنوی زیببایی بود .به امید موفقیت روز افرزون شما.
پایدار باشید.

[ بدون نام ] 1390,03,13 ساعت 22:53

سلام
از این همه قریحه و اشعار ناب به شما تبریک می گویم.به امید فردایی بهتر

فرید 1390,03,13 ساعت 22:56

سلام
راستی بهشت در کدام نقطه ی جهنم است؟

بعد از آטּ سیب مـטּ آدم شده ام، مےدانے...

سلام
بسیار زیبابود
موفق باشید.

سلام محمد جان.
خوبید؟
ممنونم.
اول این که یادتون نره رمز رو عوض کنید چون دیگه نیازی نبود به وب شما سر بزنم و خوشبختانه خودتان راه افتاده اید.
دوم این که به نظرم باز هم دنبال یک قالب روشنتر برای وبلاگ بگردید.
سوم این که سعی کنید فونتهایی که انتخاب می کنید در هم نباشد تا شعر هرچه راحت تر خوانده شود.
چهارم این که اگر سه گانی پست کردید سعی کنید با پستهای من هماهنگ باشید و یکی دو روز قبل از آنها پست کنید تا خبرش را بزنتم.
پنجم این که ارادتمندیم.

سلام استاد !
از احوال پرسی های شما سپاسگزارم.تذکرهای اول تا چهارم رو به دیده ی منت ،اما پنجمی رو برعکسش کنید...

سلام
سه گانی های شما خوب وعمیق اند والبته ازاندیشه ی شاع .رانگی سرشار
مثنویتان هم خوب بود .


سلام برشما.
چه خوب سه گانی را درخویش عمیق کردید! همه زیبا بودن و مثنوی هم عالی بود.

تندرست باشید.....

ممنونم خانم رحیمی!
در ضمن در وبلاگ بنده لینک هستید.

با احترام لینک شدید.

سلام
سه گانی ها همه خوب بود
سومی خیلی قشنگ بود
و تصویر کباب شدن کوه در دومی بکر بود

سلام بر شما
ممنونم از اینکه با حضورتون کلبه ام را رونق بخشیدید
خوشحال میشم در مورد متن ادامه ی مطلب هم نظرتون رو بگید
با اجازه شما لینکتون میکنم
موفق باشید
یاعلی

س.ف.ط 1390,03,20 ساعت 01:00 http://holle.blogfa.com

سلام!
حله به روز است با "چند گام در شناخت سه گانی"...منتظرتان هستم

سلام
با مجموعه سوم از سه گانی ها به روزم

سلام
و سپاس بیکران .

رنجبر 1390,03,22 ساعت 19:27 http://ranjbar57.blogfa.com

آقای عبداللهی سلام ضمن تبریک ایام سراسر سعادت رجب از اشعار بسیار زیبایتان لذت بردم ،انصافاعالی بود .دست مریزاد! موفق باشی وسربلند!

جناب عبدالهی ضمن عرض سلام می خواستم بگویم که واقعاحق مادری راخوب ادا کرده ای خداکند که سایه اش همیشه برسرتان باشد من هم مادرم راخیلی دوست دارم اما متاسفانه هنری برای ابراز احساساتم ندارم خصوصامادری که دربستر بیماری است .برایش دعاکنید

سلام استاد!
از الطافتان ممنونم!قطعا مادرتان به وجود نازنین شما افتخار میکند که فرزندی چون شما به فکرش هستید.خداوند بزرگ همه ی مادران در بستر را شفای عاجل دهاد!

رنجبر 1390,03,24 ساعت 23:39 http://ranjbar57.blogfa.com

مادر گوهر پرفروغ بی بدیلی است که بیان وفلم هیچیک توان توصیفش را نخواهند داشت درود برشما که زیباولطیف وشاعرانه توصیفش نموده اید سپاسگزارم رنجبر

سلام جناب حاجی!
از حسن توجهتان صمیمانه تشکر می کنم.بازم به ما سری بزنید.

س.ف.ط 1390,03,25 ساعت 13:00 http://s-f-t.blogfa.com

سلام!
سپاس بیکران!
همیشه لذت برده ام از خواندن سه گانی هایتان
اولی و دومی بینهایت زیبا بودند!!!

سلام جناب عبد اللهی
سپاسگزارم از حضور گرمتان و میلاد فرخنده امیر مومنان را خدمت شما بزرگوار تبریک می گویم.

سلام و درود بر شما
به روزم و منتظر نقد ارزشمندتون
یاعلی

سلام جناب عبداللهی.

میلاد مولا (ع) بر شما مبارک.

و هر روزتان عید.

سلام بر شاعر
از لطف شما سپاس
بر قرار باشید

[ بدون نام ] 1390,03,27 ساعت 22:33

سلام جناب عبداللهی !

سه گانی های زیبایتان را چند بار طی این روزها خواندم وهر بار شما را تحسین کردم . فکر کنم عنصر اندیشه در سه گانی های شما به خوبی با دیگر عناصر شعر ترکیب شده وحاصل کار شعرهای موفق شماست .

سلام محمد عزیز.
هر بار ذوقی دیگر از خواندن سه گانیهایت نصیب می شود.
در وبلاگ سه گانی نقد کوتاهی بر یکی از سه گانیهای شما آمده است که لطفا بخوانید و نظر خود را بنویسید. بی گمان این گونه نقدها به پیشرفت کیفیت سه گانی کمک شایانی خواهند کرد.
موفق باشید.

عباس عباسی 1390,03,30 ساعت 01:14

از سر زدن به وبلاگ جنابعالی بهره بردم انشا اله که همیشه موفق باشید

خدایا تقدیر دوستم را چنان بنویس تا من جز لبخند از او چیز دیگری نبینم

ممنون از حضور گرمتون

سلام
اشعار خیلی زیباوجالبی دارید
باید بگم حتی برای یک ثانیه هم فکر نمیکردم که اون وبلاگ شما باشه واقعا شکه شدم فکر میکردم اون وب متعلق به دانشجوهای ما باشد تا شما!
خیلی خوشحال شدم از فعالیت و استفاده از تکنولوژی های روز!
من دانشجو هستم و خام اگه تو وبلاگم چیزی دیدید به دل نگیرید و پای جوانی بذارید
من زینت محمدی هستم.امیدوارم از اینکه فهمیدید دختر هستم ناراحت نشده باشید البته مطمئنم که فرهنگ شما بالاتر از این هست که فکر کنید دخترا باید در خونه بشینن و از این فعالیت ها نداشته باشند!
خیلی حرف زدم ببخشید
امیدوارم همیشه موفق باشید
خداحافظ

سلام محمد جان.
خوبید؟
کی پست سه گانی دارید.
اگر قبل از ۱۲ امشب ژست کنید بهتر است.

س.ف.ط 1390,04,01 ساعت 08:02 http://s-f-t.blogfa.com

سلام برای خواندن سه گانی های جدید آمدم که...
با تقدیمی به پیر آفتابی بروزم

عالی بود ممنون از این سروده زیبا

H-d 1391,02,18 ساعت 17:16

سلام شعر زیبایی شما رو که برای مادرمحترمتوننوشته بودین رو خوندم خیلی زیبا بود تبریک میگم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد